Založení aeroklubu a letiště ve Staňkově
Po škole začal Josef Pavlík pracovat jako učitel. Zvolená kariéra ho ovšem nenaplňovala a stále více času věnoval svému koníčku – letectví. Volné chvíle trávil činností spojenou s obnovou aeroklubu a letiště ve Staňkově. „Já jsem nebyl absolutní iniciátor, ale dělal jsem jednatele aeroklubu.“ Všeobecná atmosféra osvobozeného národa a hrdosti na anglické letce záměru na obnovu letiště nahrávala. Pozemky pro dráhu získali z polí, která před válkou patřila německé menšině ve Staňkově. Dva kluzáky zase z nedalekého německého hangáru v Holýšově. I obnovená československá armáda měla zájem na výchově mladých pilotů, a tak činnost aeroklubu podporovala a zásobovala ho dalšími letadly. Josef Pavlík začal létat v roce 1946, kdy poprvé startoval na kluzáku ŠK-38 z nedalekého svahu. Poté absolvoval výcvik na dvoumístném větroni Jeřáb. Další kurzy následovaly a postupně získal plachtařské odznaky A, B i C a stal se instruktorem bezmotorového létání. Když se v roce 1947 konalo slavnostní otevření letiště spojené s leteckým dnem, měl už staňkovský aeroklub na dvě stovky členů. „Fandilo nám tady spousta lidí.“ Na letecký den přilétly spitfiry z Českých Budějovic, proběhla akrobatická show na dvouplošníku a další atrakce. „Pak se to rozběhlo a aeroklub začal prosperovat.“ Když Josef Pavlík v roce 1948 nastupoval na základní vojenskou službu, přihlásil se do školy pro důstojníky letectva v záloze v Pardubicích. V kariéře pilota pak pokračoval po celý svůj profesní život.
Hodnocení
Hodnotilo 0 lidí
Routes
Not a part of any route.
Comments
No comments yet.